Eugen Gîrneţ

TITLURI ŞI MERITE

Maestru în artă (2006)

 

CURRICULUM VITAE

Născut la 24 septembrie, 1955, oraşul Leova, Moldova.

  

1972 – absolvent al Liceului de Coregrafie din Chişinău. În acelaşi an este angajat ca artist de balet la Teatrul Naţional de

Operă şi Balet. 

 

1986 – absolvent al Conservatorului de Stat din Sankt–Petersburg, catedra ”Regie Coregrafică” în atelierul renumiţilor profesori – G.Aleksidze, I.Beliskii, P.Gusev

 

Experienţă în muncă

Din 1986 este coregraf, iar în perioada anilor 1988-1995, 2002-2004 prim maestru de balet la Teatrul Naţional de Operă şi Balet din Chişinău.

 

Din 1997 activează în calitate conducător artistic şi  coregraf la  Colegiul Naţional de Coregrafie din Chişinău.

 

Din 2005 lector superior, din conferenţiar universitar la Academia de muzică  teatru şi arte plastice

Posedă limbile: româna, rusa, italiana, franceza.

REPERTORIU

A semnat regia şi coregrafia la baletele (la Chişinău):

„Mandarinul miraculos” de B.Barok
„Prinţul şi Cerşetorul” de N.Simonian
„Romeo şi Julieta” de S.PRokofiev
„Prinţ şi Cerşetor” de de N Simonian,

dansuri polovţsiene din opera “Cneazul Igor” de A. Borodin;
coregrafia în operele: “Nabucco”, “Aida”, “Traviata”,
“Othello”, “Rigoletto” de G. Verdi, “Turandot” de G. Puccini,
“Dama de pică” P. Ceaikovski, “Paiaţe” de R. Leoncavallo, “Carmen” de G. Bizet,
“Logodnica ţarului” de N. Rimski-Korsakov, “Don Giovanni” de W.A. Mozart,
“Lucia di Lammermoor”, “Elixirul dragostei” de G. Donizetti, “Barbierul din Sevilla”
de G. Rossini, “Petru Rareş” de E. Caudella, “Peter Pan” de L. Profeta,
“Păcală şi Tîndală” de V. Verhola, coregrafia in opereta „Liliacul”

de J. Strauss şi circa 300 miniaturi coregrafice cu muzica compozitorilor
diferitor stiluri şi epoci.

„Carmen-suita” G.Bizet- R.Şcedrin  la Sankt-Petersburg, Rusia.
„Vîntuleţul liber” operetă de  I.Dunaievski în Saratov, Rusia.
„A ñai”  regia şi coregrafia Eugen Gîrneţ. Musical montat în Spania.
„Lerione per me...” montat în Italia.
„Bach per noi...” montat în Italia.
„Frumoasa din pădurea adormită” de P. Ceaikovski  după coregrafia clasică a lui  Petipa, montat în Italia.
„Precauţiuni inutile” de P.Hertel Almatî, Kazahstan
Precum şi numeroase coregrafii a fragmentelor de balet în opere şi spectacole dramatice.
A realizat numeroase miniaturi coregrafice cu muzică celebră a compozitorilor preclasici, clasici, romantici şi contemporani.

Bibliografie:

Э. Королева  Из истории молдавского балета
Maria Bieşu vă invită. Chişinău. 2000
A. Dănilă, E. Coroliova, Teatrul Naţional de operă şi balet. Chişinău. 2007
Молдавско-русские взаимосвязи в искусстве и персоналиях (2 половина XX- начало XXI)..Кишинев. 2010
V. Şeican, Liricul  Basarabean. Cale a devenirii prezente!.  Chişinău. 2013.

TURNEE:
România, Bulgaria, Italia, Germania, Spania, Marea Britanie, Ucraina, Belarusi, Rusia.

  

  

Calendarul Spectacolelor:
Noutăţi

Informații la numărul de telefon: 022 24 51 04